Dag 26, vrijdag 11 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 26, vrijdag 11 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 26, vrijdag 11 augustus 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

12 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 26
Vrijdag 11 augustus

Gisteravond lagen we relatief vroeg in bed. Vanochtend om 06.15 uur ging onze wekker weer af, maar hadden we toch een goede nacht gemaakt. We zijn 06.45 uur in de ontbijtzaal en eten een goed ontbijt, daarna koffers pakken, uitchecken en even wachten op de shuttlebus.
We hebben de shuttle van 07.30 uur en zijn een kwartier later al op het vliegveld. Tijdens de rit legt de chauffeur vast uit waar je het beste naar binnen kunt gaan en welke lift je moet nemen om op de juiste plek voor de check in van United Airlines te komen, dan gaat het lekker vlot. Nou, die informatie helpt inderdaad en we checken vlot in, dat doe je zelf aan een terminal, je geeft je code in van de boeking, alle informatie van alle passagiers verschijnt, je selecteert wie er mee zijn, scant je paspoorten en klaar is kees. Je boardingpassen en labels voor de koffers komen uit de printer, inleveren de koffers en klaar ben je om door de douane te gaan. Super efficiënt en lekker snel.

Na het inleveren van de koffers gaan we eerst een bakkie halen, tijd zat, het is half negen en we vliegen om 5 voor 10.
Als we de koffie op hebben gaan we de gate opzoeken, we moeten naar B49. We gaan met een roltrap naar beneden, daar moeten we instappen in een metro, die zoeft eerst naar A, dan naar B waar we uitstappen. Weer heel efficiënt.
Nog een klein stukje lopen naar gate 49, we wachten een kwartier en dan kunnen we boarden. Na een goede vlucht van 3 uur en 30 minuten, landen we op Cancun Airport.
Het is hier weer een uur later, dus nog 7 uur uur tijdverschil met Nederland.

We stappen uit, hebben vlot de koffers, gaan door de douane en dan op zoek naar ons vervoer naar ons hotel, Tucan Iberostar in Playa del Carmen.
Johan heeft via internet USA Travels gevonden en daar een privé bus met airco geboekt. We komen buiten en daar staan ze al met een bordje op ons te wachten. Ze nemen onze koffers over, begeleiden ons naar de bus. We stappen in, de chauffeur stelt zich voor en heeft een koelbox met drinken. Of we ook wat willen, dat lijkt al op All inclusive, dat begint goed. We moeten 50 minuten rijden en dan komen we bij ons resort. We checken in, een familiekamer, dat wil zeggen 2 kamers met tussendeur. Een kamer met een 2-persoonsbed en 1 kamer met 2 keer 2-persoonsbedden voor de kids. Dat is dus ook 2 badkamers, lekker handig.
We merken direct dat het hier Luxe is met de hoofdletter L!
Tjonge, jonge alles wordt je hier uit handen genomen. Er zijn 7 restaurants, veel bars, muziek, theater, noem maar op. De kamers zijn luxe uitgevoerd en voorzien van alle luxe. Ook een goed gevulde minibar, dus dat zit wel snor.
Het is weer heel anders dan Amerika, maar nu ook al weer leuk!

Als we alles op de kamers hebben, even opfrissen, dan zwemkleding aan en eerst even naar buiten. We lopen naar het zwembad wat een megapool is dat zeg, als je die rond wilt, ben je een uur onderweg. We nemen even een snack en een drankje, nog even wennen dat we niks hoeven te betalen, dan halen we handdoeken, ook onbeperkt hier bij het zwembad, en gaan naar het strand. Daar gaan we de zee in. Lekker, echt heel lekker!
Het is gewoon bijna warm in het water. Buiten is het ook dik 30 graden, dus heerlijk vertoeven hier. Na het strand gaan we nog even het zwembad in. Heel veel ligbedden hier, maar ook overdekte 2-persoons ligbedden onder rieten kappen. Echt super!
Rond half 7 gaan we naar de kamers, we douchen en maken ons klaar voor het diner. We hebben nog niet kunnen reserveren voor 1 van de a la carte restaurants, dus we gaan naar 1 van de buffet restaurants. Geen slechte keus, niet normaal hoeveel keuze hier is Wwe eten echt lekker en eigenlijk ook heel veel. Ook het dessert is abnormaal goed, we genieten ons suf.
Als afsluiter een Cappuccino en espresso, dan lopen we verder het resort op. We lopen langs een soort marktje, dan even door de jungle, we zien pauwen, aapjes, nog iets wat we niet herkennen, flamingo’s , helemaal te gek.
We nemen plaats in een bar met een theater, daar is een Mexicaans optreden, erg leuk! Ondertussen drinken we nog wat, kijken rond en genieten. Het is inmiddels 23.00 uur, we zijn nu wel moe en gaan de kamers opzoeken. Iedereen maakt zich klaar om te gaan slapen, best een lange dag vandaag.
Johan maakt toch nog even verslag, onder het genot van een biertje uit de minibar, nog wel onder de indruk van de grote van het complex hier en van de enorme luxe. Het is bijna gênant, maar we nemen het er maar van.

Foto’s hebben we nog niet gemaakt, dus die moeten jullie er maar even bij denken. Ik beloof morgen een verslag met wat foto’s.

Voor nu, welterusten, of goedemorgen en liefs van,
De Vandenbergjes