Dag 3, woensdag 19 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 3, woensdag 19 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 3, woensdag 19 juli 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

20 Juli 2017 | Nederland, Kampen

Dag 3
Woensdag 19 juli 2017

Gisteravond lagen we om 21.45 uur al weer in bed. We zijn nog niet helemaal aan de tijd gewend. We hebben wel allemaal super geslapen. Toch fijn dat we nu onze eigen plek hebben. We staan op een campground redelijk aan de weg, maar we hebben eigenlijk niets gehoord.
Wel zijn we weer vroeg wakker, om 5.30 uur waren Johan en Jet wakker, kort daarop Lisanne en warempel, onze Vinnie ligt nog boven de cabine te snurken als we uit de slaapkamer komen. Dat is uniek, echt waar, die jonge is altijd de eerste. Maar goed teken denken we.

Om half zeven ontbijten we al, lekker buiten aan de picknicktafel. Iedere plek hier heeft er een staan, het schijnt bijna overal zo te zijn, handig!
We zitten al in de zon en het is zelfs al warm aan het worden. Na een heerlijk ontbijt, smeren we ons allemaal goed in. Jet maakt binnen de camper klaar, Johan en Vincent doen het buitenwerk, het echte werk zal ik maar zeggen.

Dan zijn we klaar en gaan we op pad. We gaan naar Estes Park in de Rocky Mountains. We starten de motoren en gaan op weg. Het gaat lekker, we tuffen via Boulder (we bolderen er doorheen) rijden via het dorp Nederland, waar we even stoppen. Fotootje schieten en weer door, hier is verder niets te doen. We rijden over mooie binnenwegen en Johan is al helemaal gewend aan het rijden met de camper, sterker nog, hij moet weer op de snelheid gaan letten, ongemerkt steeds weer te hard.

We stoppen op en mooi plekje langs de weg, we hebben zin aan koffie. Dan ontdekken we het gemak van een camper. Alles bij de hand, generator starten (knopje binnen indrukken, gemak dient de mens) dan hebben we stroom en kan Jet koffie brouwen.
Wij zitten lekker in onze campingstoeltjes buiten in de schaduw, genieten hoor!
Na deze break gaan we weer op weg. We parkeren bij Lily’s Lake en maken een wandeling om het meer. Niet te lang, slechts 1 mijl, kan Jetje er even inkomen.
Daarna gaan we verder naar Long’s Peak, we rijden de bergen op, komen op een parkeerplaats, zien geen plek, ook geen campers trouwens. We rijden helemaal naar achteren, hopen daar op plek en denken dat we anders er daar wel weer uitkunnen. Dus niet!
Aan het eind loopt het dood, en er is geen plek genoeg om te keren. Oeps, nu is de lengte van de camper we even een dingetje!
Johan stuurt Vinnie naar achter de camper, Jet ervoor, zegt beide dat ze aanwijzingen moeten geven, we moeten achteruit terug!
Vinnie is duidelijk in zijn gebaren en staat altijd in het zicht van Johan. Jetje heeft hier wat meer moeite mee, die gebaart wel, maar op plekken die Johan niet kan zien……
Tja, dit is echt een mannenklusje!
Een heel eind achteruit op een smal stuk, dan is er een gaatje tussen 2 personenauto’s, daar wil Johan achteruit tussen en dan kan hij wellicht de draai net maken. Dat gaat net niet, balen! Dan komt een man aanlopen die naast dat gat geparkeerd staat, hij rijd even weg om ruimte te maken. Dat is fijn!
Nu lukt het wel, zij het met veel steek en draaiwerk, het blijft een heel gevaarte, maar het lukt!
Opgelucht gaan we weer verder.
Jet zegt dat Johan gewoon een normale camper had moeten nemen, hahaha, Johan zegt dat het goed is dat dit nu is gebeurd. We weten nu, waar we ingaan, kunnen we ook altijd weer uit.
Met die wetenschap rijdt Johan vrolijk door naar het Estes Park, we komen aan, kopen een natuurpark kaart die voor alle parken geldig is, dat is handig. We rijden naar binnen en willen naar Bear Lake.
Het is enorm druk en er is geen plek om te parkeren, we zijn gewoon te laat.
We besluiten om dan maar naar de campground te gaan en ons te installeren. Onderweg doen we nog wat boodschappen, en komen dan aan op Elk Meadows Park. Een mooi park, beetje western stijl.
Hier kent de receptie Johan niet, hij moet zijn naam maar opschrijven, ja hoor gevonden. We gaan naar de aangewezen plek en installeren ons.
Heerlijk, lekker even onderuit, drankje erbij en dan voor het eerst de ereader open. Lekker even lezen.

Dan komt er een man van de camping aan, hoe we heten…..he??
Johan zegt Vandenberg, aha, zegt de man, ik heb hier een Vandenbrink, die hoort hier te staan. Dat denken we niet, ze ruilen de plek maar om. De man praat in de walkie talkie en ja, de Vandenbrinkjes komen op de plek naast ons, die bleek van ons te zijn. Tja, die Nederlandse namen, dat is lastig voor Amerikanen.

We bereiden ons even goed voor op de dag van morgen. We willen 3 wandelingen maken op verschillende plekken. We zoeken even goed uit waar we de camper kwijt kunnen en besluiten nu vroeg te gaan. We willen niet weer in de drukte komen, we schatten in dat we toch vroeg wakker zijn.
We gaan het zien morgen.

Nu eerst een bakje koffie, dan nog even lekker lezen en niet te laat naar bed.

Oh ja, nog even over het weer, het is rond de 30 graden, maar droge lucht, dat is wel lekker. Eind van de middag hebben we onweer gehad en regen, maar toen waren we al ingericht, dus dat konden we hebben.
Nog steeds gaat het met de foto’s niet helemaal goed, maar nu is de slechte wifi de oorzaak, later voeg ik ze wel toe.
Nou, dit was het voor vandaag.

Goodnight with love,
De vandenbergjes

• 20 Juli 2017 - 07:48

Hans En Marleen Stroomberg:

Het is maar wat met zo'n enorme camper. Knap hoor Johan. Je kunt altijd nog als buschauffeur aan de slag ;).
    Blijven proberen met die foto's, want we worden steeds nieuwsgieriger naar jullie tijdelijke verblijf.

• 20 Juli 2017 - 07:50

Hans En Marleen Stroomberg:

Ik zag net dat er bij de vorige verslagen foto's staan en ook eentje van de camper. Wat een ding!

• 20 Juli 2017 - 17:11

Pa En Ma:

Weer een heel verhaal, leuk!
    Lieve groet van ons

• 20 Juli 2017 - 17:48

O-ma Vd Berg:

De morgen weer begonnen met het verslag, een goed begin is het halve werk hè?
    Liefs van O-ma.