Dag 24, woensdag 9 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 24, woensdag 9 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 24, woensdag 9 augustus 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

10 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 24
Woensdag 9 augustus 2017

Vandaag onze laatste volle dag in de camper. We vertrekken tegen half negen richting Colorado Springs. We rijden een groot deel over de Interstate, daar mag je 75 mijl, bijna 120 kilometer per uur. Dus dat is lekker doorrijden. Zelfs na een dikke 3 weken is Johan onder de indruk hoe snel de camper op 75 mijl zit. Hij doet niks onder voor de normale auto’s hier.
We drinken koffie onderweg op een “rest area” een hele fraaie kunnen we wel stellen. Er stopt een grote Truck, de chauffeur springt eruit en vraagt waar we vandaan komen. The Netherlands, ha i know that! Hij bleek vanaf 1980 een flink aantal jaren in Duitsland te hebben gezeten als militair. Grappig hoe al die gasten beginnen te kletsen.
Na de koffie gaan we snel verder, Jet heeft bij de koffie nog een boekje over de omgeving gescoord. Ze past het adres in de navigatie aan en we rijden eerst naar “ The 7 Falls” een waterval en tevens toeristische attractie in Colorado Springs. We komen aan, volgen de borden en komen bij een parkeerplaats. We zien na de slagboom geen enkele Camper staan, wel een parkeerwachter die aangeeft dat we er op mogen en maar achteraan moeten gaan staan.
Dat doen we, we nemen 5 parkeerplaatsen in beslag, we willen er wel weer uit kunnen, en lopen naar het begin van de parkeerplaats. Daarvandaan gaat een shuttlebus naar het park waar we moeten zijn, een paar mijl verderop. Er staat een lange rij, maar er komen per keer 3 bussen aan waar ongeveer 16 man per bus in gaat. Uiteindelijk zijn we met 20 minuten op weg en dan na 10 minuten bij het park.

We lopen naar binnen, we kopen entreekaarten en tickets voor de tram naar boven. Dat kan lopend, maar Johan heeft nog pijnlijke heupen van de Sand Dunes van gisteren, dus die wil per tram.
Het is een heel mooi aangelegd park, niet groot, maar het heeft zeker wat. Als we boven uit de tram stappen gaan we met een lift naar boven, dan kijk je zo op de waterval. Leuk om te zien, maar dan ziet Jet dat we verderop met een trap vlak boven de waterval kunnen komen.
Dat moet dus gebeuren, we gaan met de lift naar beneden en 100 meter verder met de trap weer omhoog. Niet zomaar een trap, nee, nee, een trap van 224 treden!
Jawel, daar gaan de heupen!

Gelukkig kan Johan terugvallen op een gruwelijk harde militaire scholing en hij gaat dan ook in hoog tempo voorop.
Boven is het uitzicht prachtig, dus het was niet voor niets.

We gaan terug, weer 224 traptreden, dan gelukkig weer in de tram en naar beneden. We pakken de shuttlebus en gaan terug naar de parkeerplaats. Johan ziet dat hij de bocht voor de uitgang nooit kan nemen met de Camper. Hij besluit op de parkeerplaats te draaien en dan gaan we via dezelfde weg terug. Dat lukt gelukkig prima, na 3 weken is de stuurmanskunst van hoog niveau!
We wilden nog naar de “ Garden of the Gods” maar overal zijn ze met de weg bezig, de navigatie en wij raken in de war. Ook druk verkeer hier in Colorado Springs. Wat ook opvalt zijn de enorme huizen hier, grote oprijlanen en veel grond eromheen. Het is vast een plaats voor de meer vermogende Amerikanen.
Maar goed, we komen niet in de Garden of the Gods, we gaan naar de campground. We zijn blij als we er zijn, installeren en eerst eten! We hebben trek, niet normaal!
Dit is overigens een hele grote campground en we staan hutje mutje Naast ons een gigantische camper, niet normaal meer. En we hebben al veel gezien hier….
Aan de andere kant staat een heel gek ding, lijkt wel een huis, maar is echt een caravan, zelfs een bovenbalkon erop waar een gekleurde, niet kleine, koe op staat. Vreemd.
Later zien we dat het van een filmcrew is van Tinyhouses.com of zoiets.

Maar goed, we willen eerst eten, hebben we net alles buiten staan, begint het te regenen. Dus alles weer naar binnen en daar eten. Het blijft verder de hele middag regenen.
Dan moeten we later in de middag alles opruimen, koffers weer pakken, schoonmaken en zorgen dat we morgen vlot op weg kunnen. Het is nog 132 kilometer naar Road Bear in Denver, wij dachten 70, maar dat zullen wel mijlen zijn geweest.
Nou ja, we zien het wel.

Goed 20.15 uur zijn we klaar en gedouched. De kinderen zijn nog aan het poolen, dat kan hier ook. Wij zijn klaar, gaan aan de koffie en maken verslag.

Morgen met weemoed afscheid nemen van ons camper avontuur. Een dagje Denver, dan overnachten in het hotel en dan de volgende ochtend om half acht naar het vliegveld.
Hopelijk kan ik vanuit het Hotel nog even verslag doen, hier is de wifi gigantisch slecht dus afwachten of het lukt. Foto’s ga ik in ieder geval niet aan beginnen hier.
Wij gaan onze laatste nacht in de camper in, bonte avond zeg maar, morgen een tussen dag, dan een nieuw avontuur!

Voor nu de hartelijke groeten en liefs,
De Vandenbergjes

• 10 Augustus 2017 - 19:08

Omavdberg:

Hoi, lieve allevier,

Vanmorgen, eerst het verslag dacht ik, maar, dat kwam wat later. Geeft niks, als het soms niet lukt. Ja, nu komt het afscheid van Amerika en de camper he. Hij heeft toch goed gedaan wat de bedoeling was! Maar in Mexico kunnen u

• 10 Augustus 2017 - 19:17

Omavdberg:

Jullie es bijkomen van al het rijden, lopen, klimmen en klauteren. Lekker luieren en weer op een andere manier genieten hoor.
    De letters zaten vast, paniek en zomaar gedrukt , toen werd het verzonden en kon ik weer verder. Nu moet ik stoppen, waant D.O komt er zo aan. Alle liefs van mij. Doeei