Dag 29, maandag 14 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 29, maandag 14 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 29, maandag 14 augustus 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 29
Maandag 14 augustus

Rond een uur of 8 zijn we wakker. We maken ons rustig gereed voor het ontbijt, zoeken een ontbijtrestaurant op en beginnen de dag weer goed. Ook nu zit de apenkolonie weer in de bomen achter ons balkon. Leuk, maar ze schreeuwen wel!

We zoeken na het ontbijt een plek bij het zwembad. We hebben weer een mooie schaduwplek en dat is nodig ook. Gisteravond hebben we nog een luchtbed gescoord in Playa del Carmen, dat wilde Lisanne graag. We hadden hem de eerste dag al willen kopen hier in een winkel op het resort, maar daar moesten we 52 dollar betalen voor luchtbed en een bal, action kwaliteit, dat ging zelfs Johan te ver.
In Playa del Carmen kopen we dezelfde voor 6 dollar, dat scheelt nogal een beetje.

We genieten aan het zwembad, lezen wat, zwemmen wat, het is te saai voor het verslag, maar wel lekker!
Na de uitgebreide lunch bespreken we een Jet Ski, Vincent wil het wel heel graag meemaken, Lisanne lijkt het ook leuk, dus we gaan het maar proberen.
We hebben besproken voor 15.30 uur, de lucht betrekt om 15.00 uur wat, zal toch niet waar zijn he? Maar, het loopt goed af. Wel waait het iets harder, maar het is nog steeds flink warm.
Om 15.30 uur stappen Vincent en Johan op de waterscooter, we moeten eerst verder de zee in naar het donkere water, volgens de instructie, daar kunnen we los. Dat doen we dus ook, we knallen echt met een noodgang over het water, de golven zijn hoog en we jumpen als dollen er overheen. Johan moet moeite doen om hem in bedwang te houden. Maar we genieten!
Dan is het tijd om Vincent aan het stuur te laten, hij gaat eerst even rustig maar dan al snel wat harder, hij vind het machtig mooi!
Dan terug naar de kant, Lisanne is aan de beurt. Nu gaat Johan direct “Full Speed” richting open zee. Daar aangekomen spuiten we vol gas door de golven, Lisanne houdt zich goed vast aan Papa, maar als ze een bocht maken, slaan ze om en liggen ze in zee. De dodemansknop werkt goed, dus ligt de waterscooter direct stil. Johan grijpt als eerste Lisanne, dan klimmen ze er weer op en gaan weer!
Dan komt het signaal dat de tijd erop zit, we racen terug naar het strand, het was leuk, maar nu is Johan het wel zat, ook lamme armen van het sturen van dat ding.

We gaan weer lekker aan het zwembad liggen, er komt een hele mooie plek vrij, ik hoop dat de foto duidelijk is….

Aan het eind van de dag gaan we terug, even lekker douchen en dan naar het a la carte Visrestaurant wat we hebben geboekt voor vanavond. We komen aan in “Mare Nostre” we worden in stijl ontvangen. Het heeft hier alle schijn van een sterren restaurant……..
Johan besteld een mooie wijn, hij komt in een wijnkoeler en na het openen blijkt het jaartal onder op de kurk te staan. Echte goede wijn dus, Johan geniet al op voorhand!
We eten een lekker voorgerecht, Jet, Lisanne en Johan zalm en carpaccio en wat groenvoer, Vincent gaat voor de Scampi’s (grote garnalen) hij probeert echt alles uit. Vanmiddag liep hij met gebakken uienringen!
Maar goed, we genieten van het eten en bestellen als hoofdgerecht “ Dorade” dat nemen we alle 4.
Ze komen met 2 karretjes aanrijden met de vis onder het zout, ze steken het zout in brand na spiritus te hebben toegevoegd, dan halen ze de vis er onder vandaan. Ze fileren de Dorade netjes en dan serveren ze hem uit. Het is echt voortreffelijk.
Kortom, we hebben weer uitmuntend gedineerd!
Nu even terug om verslag te maken, dan gaan we naar het theater om nog even wat te drinken en een voorstelling te zien.

Voor nu, de groeten en liefs,
De Vandenbergjes