Dag 18, donderdag 3 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 18, donderdag 3 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 18, donderdag 3 augustus 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

04 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 18
Donderdag 3 augustus 2017

Vanochtend hadden we een keer geen haast. We gaan een boottoer maken over Lake Powel en we varen ook een Antelope Canyon in. We worden om 10.00 uur verwacht bij de Wahweap Marina, we moeten ons eerst melden in de lobby van het Hotel daar, daar krijgen we de tickets.
We zijn er met een Shuttlebus vanaf de campground heen gegaan, dat scheelt weer een kwartier lopen in de hitte. Ook vandaag is het weer warm. Het is 37 graden, dus het water lijkt ons een prima plek om te zijn vandaag.
Na het ontbijt eerst even skypen met Ma van den Berg, fijn om die ook weer even gesproken te hebben. Daarna met Pa en Ma Woltinge, maar dat loopt niet lekker, de wifi is weer minder. Later op de dag is dat ook gelukt. Zijn we weer op de hoogte van het thuisfront.
Maar goed, we gaan aan boord van de “Dessert View” een mooi schip, we hebben een plek op het bovendek. Gunstig, maar we branden direct al ons zitvlak aan de kuipstoelen, die zijn heet!
We varen uit en krijgen allemaal een koptelefoon en een ontvanger, daarmee kun je volgen wat je ziet, een hoop uitleg, handig en interessant. Eerst langs de stuwdam, daar zijn we al overheen gereden, nu met de boot erlangs.
Daarna varen we verder en gaan we een Canyon in, dat is heel bijzonder, je vaart tussen de zandrotsen, we maken weer veel te veel foto’s. Dat doen we hier altijd, je kunt wel foto’s blijven maken van alles wat je ziet.
Het is een heerlijke tocht en weer een andere manier om de omgeving te zien en te ervaren. Na nog geen 2 uur meren we weer aan en gaan we met de bus terug. Even lunchen, dan gaan we naar het meer. Lekker de hele middag aan het strand gelegen en vooral veel gezwommen in het mooie blauw/groene meer. Veel wind, dus lekkere hoge golven, toch aangenaam van temperatuur. Ook het meer zelf is eigenlijk gewoon warm.
Dan steekt er weer een forse wind op, we worden gezandstraald!
Johan en Vincent duiken snel het water weer in, lekker genieten van de super golven.
Zo komen we de dag wel door!
Na het avondeten douchen, dan een lekkere bak koffie en nu schrijf ik het verslag.

Morgen gaan we naar Monument Valley, maar we hebben eerst nog een tour geboekt in Antelope Canyon, we gaan de Lower Canyon doen, schijnt heel bijzonder te zijn. Dit mag alleen onder begeleiding van een gids, vandaar dat je vooraf moet boeken. Dit is een echt indianengebied en de gidsen zijn, als het goed is, echte indianen.
We konden alleen nog een tour boeken om 08.20 uur, dus morgen er weer op tijd bij.
Daarna willen we ook nog de “Horse Shoe Bend” doen, die hadden we direct wiklen doen bij aankomst, maar toen wqs het te druk en konden we de camper niet kwijt. Morgen dus in de herkansing. Daarna 200 kilometer voor de boeg naar de nieuwe plek.

Voor nu de hartelijke groeten en liefs,
De Vandenbergjes

• 04 Augustus 2017 - 22:45

O-ma Vdberg:

Druk dagje gehad, maar nu even een mailtje. Was wel fijn om gister te kunnen Skypen hoor, het kwam niet zo goed door, maar ik heb kunnen zien hoe goed en opgewekt jullie er uitzien.En de bootreis was ook heel de moeite waard heb ik gelezen.Nu hoop ik maar, dat jullie het goed met de indianen konden vinden en je geen wild west verhalen hoeft te schrijven. Dat hoor,lees ik dan nog wel. Weer veel liefs, groetjes en Xxxx. van mij.