Dag 14, zondag 30 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 14, zondag 30 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 14, zondag 30 juli 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

02 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 14
Zondag 30 juli 2017

Gistermiddag hebben we eerst nog visite gehad. Elina, vriendin en klasgenoot van Lisanne, zat ook met haar ouders en broertje Jarno in Las Vegas. Jarno zat voorheen bij Vincent in de klas. Zij hebben een auto en na wat App-contact waren ze een kwartiertje later bij ons.
Grappig hoor, zit je in Vegas, heb je visite uit IJsselmuiden. We wisselen ervaringen uit, wel bij ons binnen, want buiten stik je de moord van de hitte. Binnen is het nog net te doen met de airco op volle kracht.
We zitten met 8 man in de camper en dat kan prima.
Na een uur gaan ze weer, ze zijn hier al 2 dagen en gaan morgen vroeg op toer naar de Grand Canyon.
Het was wel even gezellig!
Wij maken ons klaar en gaan naar de Strip, the place to be in Vegas. We kunnen zo van de camperplek de achterkant van Hotel Circus Circus in. Vandaaruit kunnen we door naar de strip. In het hotel vallen we bijna om van verbazing. We moeten langs honderden gokkasten, speeltafels, winkels, restaurants. Het is niet normaal!
En druk, heel druk. Dan zien we ook nog een complete kermis binnen. Geen kleine attracties, nee gewoon het grote werk.

We hebben we een half uur nodig om de voorkant van het hotel te bereiken. Tjonge wat groot allemaal.
Als we eruit komen, moeten we nog een 15 minuten lopen en dan zijn we echt op “ De Strip” hier is het megadruk, grote gebouwen, meestal hotels, je loopt stukken over de stoep en dan moet je weer door een hotel om naar het volgende deel te komen. Weer winkels, gokkasten, speeltafels. Je ziet hier van alles. Zielige vrouwtjes aan de eenarmige bandiet. Chique volk aan de speeltafels, halfblote meiden die met je op de foto willen, Disney figuren, Draggqueens, travestieten en heel veel zwervers daar tussen de hotels.
We verbazen ons voortdurend, het is bloedverzengend heet, loop je weer in de hotels, dan is het koud. Alle gebouwen mogen wel mega super aircosystemen hebben om die hitte eruit te houden, maar dat lukt.

Na het eerste uur hebben we trek. We komen terecht in een steakhouse, volledig in Westernstijl. Bediening door cowgirls en cowboys. We drinken wat, dat is echt heel nodig, we bestellen lekkere steaks, Lisanne wil weer Spare Ribs. We krijgen echt superlekkere steaks, heerlijke patat en salade, een koningsmaal.
Het medium biertje van Johan is al een best glas, dat mag ook wel voor 13 dollar per glas……..Vegas is niet goedkoop, maar het is dan ook uniek en met niets te vergelijken.

Na het eten is het donker geworden en dat geeft nogal een effect aan deze stad. Alle grote lichtreclames komen mooi uit. We steken eerst over naar de “Venetian” dit is een hotel waarin Venetië gewoon is nagebouwd. Niet te geloven!kk
Werkelijk je waant je buiten in Venetië, maar je bent binnen in een hotel. De kanalen zijn er, de gondeliers varen, de winkels, de bruggen zelfs het San Marcoplein is er. Een echte kopie, zelfs het restaurant waar we in Venetië hebben gegeten, is er precies zo, op exact dezelfde plek, bizar!

Na deze verbazing, kunnen we op naar de volgende. We lopen naar Bellagio Hotel, hier zijn de beroemde fonteinen. We hebben geluk, we staan eerst binnen te kijken, mooi, maar later lopen we buiten, staan we vooraan, begint de show. Wat een geweld aan fonteinen, op de maat van de muziek, bijna 4 minutenlang een schouwspel, helemaal te gek. We hebben het ook helemaal gefilmd.

Dan weer verder, we steken weer over naar Parijs, hier staat ook de “Arc de Triomph” en natuurlijk de Eiffeltoren, het is ongelofelijk dat ze die ook hebben nagemaakt. Dan gaan we door naar New York, New York. Hier is de Brooklynbridge en natuurlijk het vrijheidsbeeld. Ook een complete achtbaan die dwars door het hotel gaat. Absurd!
We hebben urenlang gelopen, gekeken, beleefd en zijn van de ene verbazing in de andere gevallen. Wat een stad, wat een gegok, duizenden gokkasten en goktafels, veel dikke limo’s die af en aanrijden bij de hotels. Eigenlijk een grote gekte, maar wat gaaf om eens mee te maken!
We raken vermoeid van al het lawaai, prikkels en niet te vergeten die hitte. We pakken een taxi terug, helemaal teruglopen zien we niet meer zitten.
De taxichauffeur brengt ons heel snel door het drukke verkeer naar onze camper, hoe hij het doet, doet hij het, maar hij schiet van links naar rechts, hoog tempo, we zijn er zo. Heerlijk!

Johan is nog niet aan gokken toegekomen, heeft nu ook geen zin meer. We gaan plat, morgen hebben we nog een hele dag en avond te gaan hier. Bedoeling is om overdag naar de beroemde outlet te gaan en naar Fremontstreet. De beroemdste straat, na de strip, van Las Vegas.
We proberen te slapen, maar het is heel warm! Johan lukt het wel, maar de rest schijnt nogal last te hebben. De airco hadden we uitgezet, maar die andere drie baden in het zweet, dus dan maar in de herrie slapen, maar wel koeler met de airco aan. Na een poosje slaapt de rest ook.

Op de een of andere manier lukt het niet om het verslag te plaatsen. Dit heb ik in Bryce ook al eens gehad, zal wel aan de wifi liggen. Dan plaats ik het later, maar als jullie dit dan lezen, dan zijn we Vegas al weer uit.
Eigenlijk had ik het verslag al klaargemaakt, maar de dag is nog niet om en we hebben weer wat beleefd, dus ik schrijf nu (18.30 uur Las Vegas time) maar even een vervolg.
Vanochtend eerst even kalm aan gedaan. Na de koffie zijn we op pad gegaan. We gaan eerst naar een groot Outletcentrum in Las Vegas North. We lopen weer door het Hotel, langs alle gokkasten en winkels, naar de hoofdingang. Daar nemen we een taxi naar het Outlet centrum. Bataviastad maal tig, zeg maar.
Het is weer enorm warm, maar voelt toch anders aan dan gisteren. Minder klam of zo. We hebben echt urenlang gewinkeld (Shop till you Drop!) zullen we maar zeggen. Maar het is leuk en even wat anders dan natuurparken, een welkome afwisseling. We lunchen lekker en pakken het winkelen weer op. Als we alle shops gehad hebben, gaan we kijken hoe we hier weer wegkomen. We lopen naar een uitgang en zien een busstop. Hier blijk je een gratis shuttle te kunnen pakken naar Fremont Street Experience. Dat doen we, 5 minuten wachten en dan gaan we richting Fremont. Daar aangekomen gaan we het overdekte gedeelte in. Hier is een kabelbaan aan het plafond waar mensen plat inhangen (horizontaal) en van de ene kant van de straat naar de andere kant vliegen. Gaaf om zo boven je te zien. De rij om dit ook te doen, is te lang, anders hadden we wel gewild.
Wat je hier weer allemaal ziet, het is een overdekte straat, ook weer casino’s, podia waar optredens gegeven worden, artiesten die hun kunstje doen, weer redelijk veel schaars geklede dames, zwervers die op kartonnen bordjes aangeven wat ze willen. Voorbeeld: “ Fuck you” give me money!” dat werkt niet echt. Ook een oudere zwerver van 70 jaar die zijn leeftijd op een bordje heeft gezet en als een dolle staat te dansen bij een podium, in de hoop geld binnen te halen.
Het is allemaal glitter, glamour en armoede dit alles op een paar vierkante kilometer. Vegas is alle contrasten die je maar kunt bedenken. Letterlijk alles kan in Vegas!
We zijn blij dat we dit toch nog even hebben meegepakt, maar zijn het nu wel zat. We pakken een taxi terug naar het hotel. We lopen naar binnen en Johan besluit wel een paar dollar in de eenarmige bandiet te gooien, hij zou pas vanavond, maar kan de verleiding even niet weerstaan. Hij gooit er 3 dollar in en haalt er binnen 5 minuten 43 dollar weer uit. Grappig is dat, krijg je een bonnetje uit de gokautomaat, die stop je in een soort pinautomaat, dan kies je voor cash of storten op je credit card. Johan kiest voor cash, cash is king in Vegas……………
We gaan naar de camper, drinken wat en dan als een speer naar het zwembad. Heerlijk na al dat lopen in de warmte.
Zelfs het water is hier warm in het onverwarmde zwembad, sterker nog, het komt hier ook heet uit de eigen kraan, ook uit de koude knop.
Na het zwemmen douchen, dan is het al weer avond. Vanavond nog even op pad en morgen een lange reis via de Hooverdam naar de Grand Canyon.

Oh ja, vergeet bijna te melden dat we uitkijken op de Trump Tower. Er is er dus ook 1 in Las Vegas, Een hoge toren die volledig lijkt te bestaan uit goud. Het is echter glas met een goudkleur afwerking. Past wel goed in Vegas.
Nou, dit is het voor Las Vegas. Ik hoop de verslagen snel te kunnen plaatsen.

Groeten en liefs,
De Vandenbergjes