Dag 13, zaterdag 13 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 13, zaterdag 13 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 13, zaterdag 13 juli 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

02 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 13
Zaterdag 29 juli 2017

Vanochtend zijn we pas tegen half acht uit bed. We hebben ook geen haast, we gaan naar Las Vegas en we kunnen daar pas om 14.00 uur terecht. We gaan ook nog weer door een tijdzone, de tijd gaat weer een uur terug. Dus we hebben echt alle tijd.

Na het ontbijt alles weer gereed gemaakt en op pad. We hebben besloten onderweg nog even bij een Walmart Supercentre in te slaan. We moeten vooral veel water en drinken in huis hebben, het is ruim boven de 40 graden volgens de voorspellingen. In Las Vegas ga je niet makkelijk met de camper naar de super, dus vooraf regelen.

We stoppen na een kilometer of 50 in de plaats Washington, ja dat klinkt goed he? Maar het is Washington Utah, toch leuk. Daar gaan we naar de Walmart, doen mega veel boodschappen. Ook een bikinitop, want Jet is er uit gescheurd. Zou ze Amerikaanse Boobies hebben gekregen?
Gelukkig slaagt ze wel en kan ze in ieder geval zwemmen. Wellicht krijgt ze in Vegas nog een nieuwe set erbij.

We rijden Nevada binnen, echt woestijn hier. Omdat we tijd over hebben, pakken we een stuk Valley of Fire mee. We rijden er een kleine 50 kilometer voor om, maar dan hebben we dat ook gezien. Het gaat er in dit park om dat de rotsen vurig zijn als de zon erop schijnt. Inderdaad rood en ook bloedheet!
We lunchen er ook even en gaan dan terug naar de Interstate 15 voor de laatste 90 kilometer naar Las Vegas. Wat een rechte wegen hier en wat een woestenij, droog en veel cactussen en zo, niet wat we gewend zijn.

Dan doemt Las Vegas op in de verte. We komen binnenrijden, niet via de mooiste kant. We zien veel zwervers langs de weg liggen. Bij elk stoplicht staan er wel een paar, ze lopen raar de kruispunten op neer. We houden de deuren maar op slot. Dan zien we zwaailichten op de rijbaan, politie met 2 auto’s en een neger op de grond in de middenberm. Zal wel stoned zijn en een gevaar hier op de weg.
We moeten nog een kilometer of 10 door Las Vegas heenrijden. Druk, wat zeg ik, heel druk.
Hier is de mentaliteit duidelijk anders, niemand laat iemand er tussen, je moeten ogen voor en achter hebben en ook nog de juiste weg vinden. Maar, we zien van alles.
De navigatie leidt ons niet direct goed. We zien Circus Circus, groot hotel, daar moet het zijn. We rijden per ongeluk de inrit van het RV Park (Camperpark) voorbij en zitten nu voor de oprit van het hotel, balen!
We moeten maar zien dat we rond rijden en weer op het goede punt uitkomen. Dat lukt en 10 minuten later rijden we onze verblijfplaats voor de komende 2 nachten op. We staan direct achter het hotel aan het begin van “De Strip” dat is waar het gebeurd in Vegas!
Vincent en Johan gaan zich melden, buiten loop je tegen een muur van warmte op. Zo hebben we het nog nooit eerder meegemaakt. Het is ruim 40 graden en we staan op een grote asfaltplaat, dat helpt ook niet, maar goed, we wilden in het centrum staan en daar staan we!

We sluiten alles snel aan, de airco op volle kracht, maar nog loopt het zweet maar zo van je af.
Het is hier nu 15.45 uur, we nemen een ijsje, blijven drinken en gaan eerst even bijkomen. Dan gaan we later de strip op om Vegas te beleven. Dat doen we eind van de middag, dan kunnen we ook ergens gaan eten, casino’s bekijken, etc.
Daarom maar vast verslag gedaan van de trip hier naar toe. Dan hebben jullie toch je ochtendnieuws, morgen meer over de ervaringen in deze bizarre stad. Dat vinden we nu al!
Allemaal lichtreclame, alles groot, je weet niet wat je ziet.

Maar zoals gezegd, morgen meer. Hopelijk met wat foto’s.
Eigenlijk mag ik geen verslag maken, want de leus hier is: “ what happens in Vegas, stay’s in Vegas”.
Maar goed, waarschijnlijk trekken we ons daar niets van aan en doen we toch verslag.

Liefs en tot morgen,
De Vandenbergjes