Dag 6, 22 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 6, 22 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 6, 22 juli 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

23 Juli 2017 | Nederland, Kampen

Dag 6
22 juli 2017

Vandaag zijn we om 06.30 uur weer paraat, allemaal goed geslapen en wederom goed gehumeurd.
Na het eten breken we op, we hebben al enige routine. Johan checkt alles binnen, Vincent doet de buitenboel. Het afkoppelen van het water en de stroom. Als laatste doet Johan de slide-outs in, dan is de camper weer rijklaar.
Iedereen gaat op zijn plek, Vinnie heeft de eerste beurt om voorin te zitten, dan vraagt Johan:
“Everybody ready for take off?”
Als het antwoord ja is, dan gaat de rem eraf en gaan we op pad.

Vandaag voert de rit naar Moab, daar zullen we 2 nachten blijven en de Arches bezoeken. We rijden eerst via Grand Junction. Een plaats die Johan kent van de boeken van Sidney Sheldon en John Grisham, leuk om daar nu eens te kijken.
Maar goed, er is ook nog een probleem met de camper. Tijdens het dumpen van de Black and Grey tanks zag Johan een kabel loshangen onder de camper. Een pvc ding met 2 losse stroomdraadjes die over de weg schuurden. Dat klopt niet!
Hij denkt dat het van de meter van de vuilwatertank is, deze geeft aan dat die “ Empty” is, maar dat kan niet, we hebben al dagen gebruikt.
Johan heeft hem even opgeknoopt zodat hij de weg niet meer raakt, dan wordt het niet erger. Daarnaast doet de radio het wel als we op 110 volt stroom zitten, als we rijden doet hij het niet. Vervelend, we lossen het op met de telefoons van Lisanne en Vincent, die gebruiken we dan als radio. Maar het hoort niet.
In Grand Junction dus even naar een RV Service bedrijf, daar aangekomen worden we vriendelijk ontvangen, zoals overal tot nu toe. De man kan ons echter niet helpen, hij bemand de shop en op zaterdag zijn er geen repair mannen. Jammer!

We gaan maar verder naar Moab, onderweg zien we een Ford Servicestation. We hebben een Ford, dus maar even stoppen. De man kan de radio checken, hij checkt de zekeringen, allemaal in orde. De kabel weet hij niet, we gaan weer onverrichter zake verder.

We rijden over de Interstate 70 en kunnen dus een goede 110 kilometer per uur rijden, dat schiet mooi op. Na een 90 kilometer na Grand Junction moeten we de interstate af, de “ Old Highway” op richting Cisco. Inderdaad een hele oude en ontzettend slechte weg!
We schommelen alle kanten op en alles rammelt, dit duurt 12 kilometer lang!
Dan komen we door Cisco, wat een naar dorp!
Alles lijkt verlaten, er liggen oude verroeste auto’s, lege vervallen huizen, verroeste koetsen, locomotieven en noem maar op. Echt een spookstad zeg maar uit een slechte Amerikaanse film. Hebben we dat ook weer gezien.
Op 1 van de huisjes staat de tekst, “ take nothing, but pictures” alsof er wat te halen valt.

Wat ontzettend mooi is, zijn de uitzichten. We zien grote vlakten, met enorme bergen of rotsen en hoe dichter we Moab naderen, hoe roder alles wordt. Heel bijzonder, zie ook de foto, maar de foto’s kunnen niet weergeven wat wij allemaal zien. Echt, we zijn onder de indruk!
De rit alleen al , is een belevenis op zich!

We stoppen onderweg om te lunchen, we moeten nog een klein half uurtje. Na de lunch rijden we door naar Moab, we zien hier veel meer campers dan voorheen, duidelijk meer toeristisch hier.
Moab is echt een Amerikaanse plaats, veel grote reclameborden, tankstations, subways, Mc Donalds, etc. We stoppen nog even bij de City Market, slaan weer in en gaan ook even tanken.
We hebben weer 160 liter getankt en hebben de tank vol, in totaal 240 liter. Niet normaal die hoeveelheden. Maar, 160 liter is slechts 107 dollar, nog geen 100 euri.
Dat doen die Amerikanen wel goed.
We gaan door naar de Campground. We melden ons bij de receptie, weer relaxte Amerikanen. Where are from? Ah, The Netherlands. Welcome, my Grandmother was Dutch, we like Dutch people, we only have problems with the Frenche people…….

Het zal wel, ik wil graag een, mooie plek met schaduw, het is namelijk zeer warm, een graadje of 36.
De campingbaas zegt dat we een plek met een “Tree” krijgen en ook nog eens 10% korting, het kan niet op hier….hahaha..
We worden naar de plek gebracht, inderdaad, mooi stekkie. Zie ook hiervoor de foto. We gaan het hier wel 2 dagen volhouden. We installeren ons, doen de luifel uit en gaan genieten!
De kinderen gaan direct naar het zwembad, later horen we dat het lekker is dat water. We lezen wat en de wind waait gewoon warme lucht. Jet gaat zwemmen en de kids gaan weer mee. Mooi moment voor mij om even rustig het verslag te typen.
Ze komen net terug en Jet heeft een Nederlandse vrouw gesproken die hier al 2 dagen is. Dat levert waardevolle informatie op.
Ze verteld dat we zeker een bepaalde wandeling moeten doen hier. Een tocht van 3 uur maar niet moeilijk en ontzettend mooi. Het is de “ Devil’s Garden Trailhead” klinkt heftig, maar volgens haar valt het mee.
Die gaan we lopen morgen! Dan doe ik morgen ook wel verslag van de rest van de dag.
Groeten en liefs!
De Vandenbergjes
ps. foto's tevoegen gaat lastig, slechte wifi hier!

• 23 Juli 2017 - 10:03

Buur:

Geen Stentor, wel een verslag... Wat wil een mens nog meer?

• 23 Juli 2017 - 12:24

Pa En Ma:

Geweldig weer zo een mooi verslag, gisteren nog even op de website van Moab Koa gekeken
    en ook hele mooie plaatjes gezien, prachtig!
    Goed goan, lieve groet van ons

• 23 Juli 2017 - 12:39

Buuf:

Hallo Buurtjes,

Dank je wel voor het verslag. Techniek is mooi, maar het moet het wel doen. De foto's geven een mooie impressie, maar voor het overweldigende gevoel moet je toch echt daar zijn.
    Gisteren heb ik jullie planten water gegeven. De serre deur zat dicht. Tjonge wat kan daar de temperatuur oplopen. Het voelde erg warm aan. Ik schat een graad of 36. Daar hoef je dus niet voor de Atlantische oceaan over te vliegen. (Ha, ha).

Groetjes van Buuf