Dag 19, vrijdag 4 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 19, vrijdag 4 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 19, vrijdag 4 augustus 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

05 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 19
Vrijdag 4 augustus 2017

Vanochtend ging de wekker al vroeg af. Om 06.15 uur moesten we eruit. Ontbijten, opbreken en vertrekken Eerst even naar de Walmart, daar hebben ze lekker brood, dat hebben we ingeslagen. Daarna door naar Antelope Canyon, waar we een toer hebben geboekt in de Lower Canyon. We arriveren om 7.50 uur, parkeren en melden ons bij het loket.
We betalen, krijgen de tickets en moeten naar de wachtruimte. Die komen we binnen en die zit aardig vol. We moeten wachten tot ze de toer van 8.20 uur omroepen. Johan hoort een dame van de organisatie zeggen dat er voor een paar mensen ruimte is bij de toer die net gaat starten. Hij loopt direct door en geeft aan met 4 personen te zijn. We mogen direct doorlopen. Dat is fijn, scheelt weer een half uur wachten.
We gaan naar buiten en krijgen een gids toegewezen. Een jonge vent die dit nu 3 zomers doet, zo verteld hij. We moeten eerst 5 minuten lopen, dan komen we bij de ingang van de “Lower Antelope Canyon” . Hier staan nog meer gidsen met mensen, we wachten een 20 minuten en zijn dan aan het begin van de toer.
We gaan met trappen naar beneden, we dalen 40 meter af de kloof in. Wat een wonderlijke wereld onder de grond!
We lopen door smalle stukken, komen in zogenoemde kamers, overal mooie beelden en lichtinvallen, adembenemend mooi!
We blijven weer foto’s maken, onze gids stelt alle camera’s in, we zijn met een groep van 13 personen, hij weet exact wat de juiste instellingen zijn. Ook maakt hij een paar mooie foto’s van ons met ons toestel.
De kloof is 400 meter lang, we doen er een uur over, de luchtvochtigheid is hoog, maar het kan ons niet lang genoeg duren. Weer een verbazing van overtreffende trap.
Blij dat we deze toer geboekt hebben en tevreden stappen we weer in de camper.

Nu snel naar “ Horsesshoe Bend”. Deze keer kunnen we de camper wel kwijt. We stappen uit en beginnen de wandeling. We moeten een heuvel over, daarna nog een aardig stuk weer naar beneden. Dan komen we bij een afgrond, daarvandaan kun je de “Horsesshoe Bend” goed zien. Het is warm, druk, heel druk, vooral Japanners die fotograferen als gekken, de dames lopen met mondkapjes en verkeerde schoenen, het blijven vreemde gasten.
Als we het gezien hebben, lopen we terug, dit is pittiger, want nu veelal naar boven en door mul zand, de temperatuur loopt ook wat op. Blij dat we terug zijn, we zijn doornat van het zweet. Inmiddels is het 10.45 uur en we hebben al een dag achter de rug.

We gaan nu op weg naar Monument Valley. We moeten 225 kilometer rijden. Een mooie rit weer, maar als we er bijna zijn, wordt het donker, begint het te waaien, te regenen en te onweren.
Nou, af en toe rukt de wind flink aan de camper, we doen het rustig aan.
Als we bij Monument Valley aankomen, gaan we eerst het park in naar het Visitorcentre. We parkeren en lopen door de regen naar binnen. Er is een mooi uitzicht over het park en ook zien we veel door erosie gevormde Buttes (Bjoets) ook wel tafelbergen genoemd.
Het is mooi, maar we hebben het na een uurtje wel gezien, we lopen nog door de giftshop en door het indianenmuseum en vertrekken dan richting RV Park. We hebben zin om te zwemmen en op te frissen.
Een kleine 2 kilometer voor de camping, komen we door Goldings. Dit plaatsje was de favoriet van John Wayne. Alles staat hier in het teken van hem en de opgenomen films zoals “Once upon in the West”. We besluiten te stoppen en hier even doorheen te lopen. Er staan postkoetsen, transportkoets voor bier, een John Wayne Cabin, verwijzingen naar de films. Kortom, leuk om even mee te pakken!
We gaan nu echt door naar de camping, we melden ons, hebben weer een mooie plek met uitzicht op prachtige rotsformaties. We installeren ons, na een biertje gaan Vincent en Johan zwemmen, de dames blijven in de camper.
We hebben ons eerste indoor zwembad. Het is niet druk, slechts 2 kinderen zwemmen. Als we erin springen snappen we meteen waarom er niet meer zijn. Het is koud! Zo koud hebben we het nog niet meegemaakt. Maar goed, jullie kennen de mannen, het zijn bikkels, dus die zwemmen door.
Na het zwemmen lekker douchen, oftewel, opwarmen.
Terug bij de camper even wat snaaien en drinken, dan begin ik aan het verslag. We hebben hier goede wifi, dus ik hoop een paar foto’s te kunnen bijsluiten.

Morgen gaan we door naar Mesa Verde, het plaatsje Cortez. Daar blijven we 2 nachten, we gaan het morgen iets rustiger aan doen. We zijn ook nog door de tijdzone gegaan, dus was het ook nog eens een uur later toen we aankwamen. Vanwege ons vroege opstaan en drukke dag, komt dit goed uit, liggen we op tijd op bed.

Morgen hopelijk weer meer. Het was weer een uitzonderlijk mooie dag met veel nieuwe ervaringen.
Voor nu de hartelijke groeten en liefs,
De Vandenbergjes

• 05 Augustus 2017 - 13:41

Pa En Ma:

Prachtig, zeker om stil van te worden, wat een natuur!
    Blijven genieten!
    Lieve groet van ons.