Dag 17, woensdag 2 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 17, woensdag 2 augustus 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 17, woensdag 2 augustus 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 17
Woensdag 2 augustus 2017

Vanochtend na het ontbijt de boel klaargemaakt, toilet leeg, vuilwatertank leeg, slide-outs in en dan klaar voor vertrek. Om 08.15 uur verlaten we de campground en zetten we koers richting Page.
Onderweg hebben we nog 2 stops, de eerste een viewpoint over de Grand Canyon, aan de andere kant dan gisteren, het toeristische stuk. Dan een kilometer of 30 verderop stoppen we bij Dessert View, een plek waar je 360 graden zicht hebt op de Canyon. We lopen een stukje en komen bij een oude toren. Die kunnen we in en beklimmen naar boven, vandaaruit kun je de Canyon vanuit de hoogte aanschouwen. Heel erg mooi, de toren is voorzien van allemaal inscripties en tekeningen van de indianen. Ook mooi.
We vinden het eigenlijk nu al mooier dan de toerische toer van gisteren.
Goed om dit even mee te pakken.

We stappen weer in en rijden verder naar Page, daar aangekomen komen we langs de “Horshoe Bend” we proberen daar te komen, maar te druk, kunnen de camper nu niet kwijt. Jammer, we proberen het later nog wel eens. Wel een punt dat we willen zien.
We rijden verder Page in, tanken eerst weer vol, stoppen bij de Walmart voor de broodnodige inkopen en gaan dan naar Wahweap Campground. Dit ligt aan Lake Powel. Alleen al de rit er naartoe is fantastisch. Wat en mooi helder meer. We hadden al wat gezien toen we de Glenn Bridge over zijn gekomen, de 3 na hoogste brug van Amerika bij de Glenn Dam. Ook weer indrukwekkend.

We checken in en rijden naar de plek. Het lijkt wel of onze plekken steeds mooier worden!
We staan prachtig, boompjes naast de plek, brandplek erbij om te stoken, fijne zit, een plaatje!
Als we geïnstalleerd zijn, gaan we eerst lunchen. Dan draait Jet een was, als die hangt rond de camper, gaan we op pad naar het meer om een boottrip te boeken voor de volgende dag. We gaan per boot de Antelope Canyon doen. Weer eens wat anders!
Het is bloedheet als we erheen lopen, een wandeling van een kwartiertje. We boeken voor morgenochtend 10.30 uur, we worden om 10.00 uur verwacht bij de steiger.
We lopen terug met de bedoeling naar het strand te gaan. Onderweg gaat de telefoon van Jet tekeer als een dolle. Een melding “Urgentie, direct aktie ondernemen, met zekerheid flash flood warning in this Area til 5.30 PM” oftewel, gevaar!
De wind trekt nu ook sterk aan, we besluiten snel terug te gaan en deze melding niet te negeren. We hebben de was ook nog buiten hangen en de luifel nog uit. We willen geen schade of andere ellende. We komen aan, de was ligt al her en der verspreidt. Johan en Vincent halen als een speer de luifel in, net op tijd!
De dames verzamelen de was. Zo, dat is net goed afgelopen.
Een anderhalf uur later is het voorbij en is het weer zonnig en bloedheet. Jet, Lisanne en Vincent gaan nog even naar het strand. Even zwemmen, Johan gaat lekker lezen en vind het wel even goed zo.
Na het zwemmen komen ze enthousiast terug, heerlijk water, lekker gezwommen, Johan zal het morgen wel ervaren.
Dan even eten en douchen, Vincent gaat hout halen in de kampwinkel, hij wil vanavond vuurtje stoken. Er zit een mooie vuurplek bij onze plaats en die gaat hij gebruiken ook. Met een kartonnen doos vol hout komt hij terug. Johan en Vin gaan het hout vast goed leggen, de kartonnen doos dient als aanmaakhout. Na de koffie is het donker en steekt Vinnie het vuur aan. Dat gaat direct goed, het vlamt als een wilde, Vinnie glimt enorm, die is helemaal in zijn element. Johan kijkt even of het goed gaat en maakt dan verslag.

Lekker warm hier bij het vuur. Nog even genieten en morgen een boottocht. Daarover later meer.
Vanmiddag heb ik 4 verslagen kunnen plaatsten. Gelukkig maar, maar foto’s, dat gaat lastig, dat duurt 10 minuten per foto. Daar doe ik maar niet teveel moeite voor, dat komt later wel als we snelle wifi hebben.

Voor nu de hartelijke groeten vanaf Lake Powel.
Liefs,
De vandenbergjes