Dag 15, maandag 31 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 15, maandag 31 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 15, maandag 31 juli 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

02 Augustus 2017 | Nederland, Kampen

Dag 15
Maandag 31 juli 2017

Gisteravond is Johan met Vincent nog op stap gegaan. Ze zijn samen naar het Casino in Hotel Circus Circus. Echt een mannenavond in Vegas!
We gokken heel wat af, proberen van allerlei kasten, met wisselend succes. We worden 1 keer aangesproken door een Scherrif dat Vincent niet stil mag staan/zitten bij de gokspellen. Hij loopt wat rondjes en staat iedere keer bij Johan. We zijn zo 3 uurtjes onderweg en hebben Jet een App gestuurd dat we later zijn dan verwacht. We hebben nog even succes, een kast slaat op hol. Omdat het bijna tijd is om te gaan besluit Johan een groter gokje te wagen. Dat had hij beter niet kunnen doen, maar goed dit is “ once in a lifetime”.
Alle winst is weer weg, slotsom is dat we met 5 dollar winst de tent verlaten. Dat is niet iedereen gegund in Vegas. We lopen de hitte weer in naar de camper, ook laat in de avond is het nog bloedheet. We hebben samen een topavond gehad en dat is heel wat waard.
We gaan snel naar bed, morgen vroeg dag en een lange rit voor de boeg.
De volgende ochtend moeten we Vincent wakker maken, dat is uniek, teken dat het echt laat was voor hem.
Na het ontbijt breken we op en goed 08.00 uur rijden we weg. We moeten ongeveer 430 kilometer rijden. We gaan Naar de Grand Canyon, met 2 geplande tussenstops.
De eerste is de Hooverdam, dit is een van de grootste stuwmeren van Amerika en is een technisch hoogstandje van jewelste. Met deze dam wekken ze stroom op voor Nevada en voorzien ze dus ook heel Las Vegas van stroom. Dat is niet niks, dat hebben we kunnen zien!

Vlak voor de Hooverdam moeten we een aparte rijstrook op voor RV’s (Recreational Vehicle, oftewel camper) daar staat security. Johan moet uitstappen en wordt door 1 security agent bevraagd. Hij moet alle luiken (9 in totaal) aan de buitenzijde openen. Ook gaat er 1 security agent naar binnen en checkt binnen de boel.
Johan vraagt of dit is om terroristische aanslagen te voorkomen. Dat is het geval, ze zijn bang dat deze dam wordt opgeblazen, dat zou een ramp zijn.
Na de security check kunnen we verder de dam op. We zien het vanaf wat uitkijkpunten, indrukwekkend. Dan snel weer door, we moeten nog een heel eind.
We gaan weer verder, doen onderweg nog boodschappen bij een supermarkt en komen dan op een stuk van de beroemde “ Route 66” , in het plaatsje Williams stappen we uit. Dit is echt een stadje, het is net een decor van een film. Jullie zullen dit later nog wel zien op de foto’s of video. Echt leuk om hier even door te lopen.

Dan de laatste 130 kilometer en dan rijden we National Park de Grand Canyon binnen. We staan op een Campground in het park. Wel een “ Full Hook up” plaats (water, elektriciteit en aansluiting op riool) maar een douches en zwembad. Enne, oh help, geen wifi!
Sterker nog, ook geen verbinding met een telecom netwerk, dus afgesloten van de wereld. Wat een verschil met Las Vegas.
We rijden de campground op, het eerste wat we tegenkomen, een Elk, een hert en geen kleine. Mooi en echt in de natuur dus. We melden ons, gaan ons installeren, zitten lekker buiten wat te drinken, loopt het hert zo naast ons wat te grazen. Wij druk fotograferen, het beest is niet schuw, lijkt het gewend. Wij genieten!

Nu we hier 2 dagen zonder wifi zitten en ook in Vegas al geen verslag konden plaatsen, lopen jullie wat achter, maar hopelijk kan ik het over 2 dagen allemaal plaatsen, kunnen jullie er een paar uur voor uittrekken om weer bij te lezen.

Wij maken er nog een rustige avond van, niet te lang, morgen gaan we weer mooie tochten maken in de Grand Canyon, daarover later meer.

Groeten en liefs,
De Vandenbergjes