Dag 9, dinsdag 25 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu Dag 9, dinsdag 25 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

Dag 9, dinsdag 25 juli 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

27 Juli 2017 | Nederland, Kampen

Dag 9
Dinsdag 25 juli 2017

Gisteravond zijn we dus uit eten geweest op de campground. We kwamen aan onder een grote houten veranda waar we zelf een plekje mochten zoeken. We zijn in het midden gaan zitten met achter ons een vuurplaats. Het doet echt aan als een oude Western film. We mogen zelf drinken tappen uit een soort van cans. Er is cool water, icetea en lemon. Dat is niet de bedoeling van Johan. Hij vraagt de ober of hij een wijntje of biertje kan krijgen. Dat kan niet, ze hebben geen licentie om alcohol te schenken.
Wel mag je het zelf meenemen, de winkel zit 1 deur verder, dus Johan trekt daar een koude Corona uit de koelkast, heeft hij ook wat te drinken!

We hebben het hoofdmenu al doorgegeven toen we reserveerden, de bijzaken moeten we nu nog aangeven.
We nemen Dutch Patatoes oven baked, Johan neemt er nog beans en nog wat bij, we zien wel wat we krijgen.
Dan komt het eten, allemaal een groot dienblad, Jet en Vincent hebben een mooie Rib-eye Steak, Johan en Lisanne Spareribs. Niet van die Hollandse, maar stukken vlees van centimeters dik, lekker ook. Maar, die steak van de andere 2 smaakt nog veel lekkerder.
Johan heeft er een grote bak met bruine bonen bij met allerlei niet definieerbare groentes, hij eet het helemaal op, lekker pittig, geen idee wat het is!

We dachten patat te krijgen (dutch potatoes) het blijken gepofte zoete aardappelen te zijn, niks patat of gebakken aardappelen, toch jammer, maar goed alles is verder lekker en veel.
Dan nog een dessert na. Jet neemt appelkruimel met ijs, ze smult ervan. Johan heeft puddingbrood met ijs. Dat brood is wat gek, beetje nattig en puddingachtig met ijs en chocolade. Wel lekker dat ijs, dat puddingbrood laat hij lekker liggen, die spareribs en bonen liggen ook al zwaar op de maag.

De kinderen hebben Marshmellows De kok steekt de vuurplaats aan en de kinderen zitten ze lekker op te warmen. Gezellig!
Daarbij hebben ze chocoladesaus en crackers, vreemde combi, maar ze vinden het lekker en grappig.

Daarna naar de Camper, nog even een potje rummikub en dan plat. Moe, vol en voldaan!
We worden wat later wakker dan normaal, hebben ook geen haast, we moeten wachten op de man van de reparatieservice. We hebben afgesproken om 09.30 uur bij ons op de plek.
10.00 uur is hij er nog niet, Johan maar weer bellen, had hij begrepen dat we daar zouden komen. Ik had nog expliciet gevraagd en ons campingplek nummer doorgegeven. Maar goed, inpakken en naar hem toe.
We komen aan, vreemde plek, lange onverharde weg als oprijlaan, smal en we passen er net tussen. Dan zien we iets van een loods, ja hoor, dat is het.
De man kijkt naar de mankementen, maakt alles, ik laat het ook naar de schade kijken, dat gat plakt hij ook even af. Wel nodig want het regent echt pijpenstelen vandaag.
Johan zegt de man dat hij nog niets heeft gehoord van Roadbear over de schade. Hij belt ze even, legt alles uit en geeft aan wat hij heeft gemaakt. Prima, ze contacten ons later wel. We kunnen weer gaan. We hoeven niet te betalen, hij regelt het met de verhuurder. Goede service!

We gaan nu eindelijk op pad naar Bryce. We nemen de highway 12, de mooiste weg van de USA wordt gezegd. We rijden weg in de regen, komen meer in de bergen en belanden in dikke mist, dat is lekker! Nemen we de mooie route vanwege de vergezichten, zien we bijna de weg voor ons niet eens.
Dan klaart het na een 40 kilometer ineens op. De zon komt door en dan rijden we door een berglandschap, zoiets hebben we nog nooit gezien! Wat een dieptes, ravijnen met diverse kleuren het is echt onbeschrijfelijk mooi.
We hebben dus nu echt geluk dat het weer even goed is. We stoppen op een mooie uitzichtplek, genieten even en dan bakt Johan een lekker eitje voor bij de lunch. Na de lunch gaan we weer verder, we komen in het plaatsje Escalante, we belanden in een wolkbreuk, het water stroomt werkelijk door de straten. Johan besluit de camper even langs de weg te zetten, dit is niet normaal meer en hij wil wel veilig rijden.
We staan stil en zien tegenover ons een kruidenierswinkel, dat is handig! We gaan even inslaan als het niet meer zo hard regent. De man van de winkel loopt het water uit de zaak te strippen, ook staan er op een paar plekken emmers om water dat uit het plafond lekt, op te vangen. Hij zegt dat dit eigenlijk nooit voorkomt, hebben wij weer…………….
Maar goed, we slagen vrij aardig in onze boodschappen en dat is nodig, we kunnen in de streek waar we nu zitten niet veel krijgen. Er zijn geen supermarkten of zo, dus fijn dat alles weer is aangevuld.
Dan komen wij op de plaats van bestemming. Het ziet er erg goed uit hier. Wat een mooi park, ruim, vrij en ook heel groen. Mooie plaatsen, dat gaat de komende dagen goed komen hier.
We zetten de camper op zijn plek, installeren alles, het water kan nu op de directe aansluiting, dat is immers gemaakt vanmorgen, dat is fijn. Ook de radio doet het, dat is ook plezierig, lekkere Amerikaanse muziek tijdens het rijden.
We doen de slide-outs uit, de voorste gaat goed, de achterste gaat maar een klein stukje, he??
Wat nu weer?
Wat we ook proberen, het lukt niet. Nou we kijken morgen wel verder, Het geeft alleen een breder gangpad, Lisanne kan gewoon in haar bed, we laten het even zo.

We drinken wat en gaan even naar voren, daar is een winkelstraatje in Westernstijl, erg leuk om even door te lopen en de winkels door te gaan. Wel nog wat beleefd, Johan is in Jail gestopt door de Sherrif, zie foto, als dat tenminste lukt, ook hier is de wifi niet best. Maar ik ben vrijgelaten, hoge borg betaald, maar alla!
We kijken even waar we morgen kunnen opstappen, we gaan met de Shuttlebus het park in morgen. De opstapplaats is voor onze campground, handig hoor!
Dan laten we de camper staan en pakken de shuttles, je bent overal snel en het is continu beschikbaar, iedere 10 minuten vanaf elke halte.

Vandaag dus een andere dag gehad dan de voorgaande, morgen gaan we weer op pad.

Groeten en salut,
De Vandenbergjes

• 27 Juli 2017 - 20:51

Hans En Marleen:

Jullie maken genoeg mee zo te lezen. Maar schade en reparaties samen met alles wat jullie zien en meemaken maakt het verslag lekker compleet en afwisselend ;).
    Prachtig gebied zo te zien! Geniet ervan.

Groeten,
    H&M

• 27 Juli 2017 - 22:29

Pa En Ma:

Maar op de foto zit Lisanne toch in de jail!?