dag 4, 20 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu dag 4, 20 juli 2017 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Johan Berg - WaarBenJij.nu

dag 4, 20 juli 2017

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

21 Juli 2017 | Nederland, Kampen

Dag 4
20 juli 2017
Ook vanochtend zijn we weer heel vroeg wakker, om 06.00 uur was de hele familie weer uit bed. Na alle ochtend rituelen vertrekken we om 07.30 uur al van de camping. We willen vroeg in het Nationale Park zijn om de camper te kunnen parkeren en de voorgenomen 3 wandelingen te doen.
We moeten maar een kleine 10 kilometer rijden. Vandaag is het de beurt van Lisanne om voorin te zitten. Dat doen ze bij toerbeurt, het is toch de plek met het beste uitzicht We rijden vlot het park binnen, maar zijn zeker niet de eersten. Best al een rij voertuigen voor de ingang. We willen naar Sprague Lake, als we daar parkeren kunnen we met shuttlebusjes naar de andere wandelroutes.
We volgen de borden en zien dan dat we met onze camper niet naar de gewenste plek kunnen. Campers boven de 25 Ft mogen daar niet parkeren. Hm…dat is jammer, we zien dat we naar de Park & Ride moeten. Dat doen we dan maar.
We komen er aan en kunnen daar gemakkelijk parkeren. We maken ons klaar en gaan dan naar de plek van de shuttlebussen. We kunnen bijna direct instappen en 10 minuten later zijn we bij Sprague Lake. We wandelen rond het meer, de bergen er omheen zijn groots. In het water weerspiegelen de bergtoppen met sneeuw. Een mooi gezicht, wat een natuurschoon hier!
Het is nog vroeg, maar de zon schijnt volop, we zijn blij dat we vroeg zijn gegaan.

Na de eerste wandeling terug met shuttlebus, we drinken even koffie in de camper, halen brood op en gaan weer naar een andere Shuttlebus, Wat is alles goed aangegeven hier, alles is duidelijk en overal zijn rangers aanwezig die je ook op weg kunnen helpen. Heel servicegericht en erg prettig!

We gaan nu naar Bear Lake, we wandelen er heen, dit deel lijkt wel op de Franse bergen. Ook dit meer is weer heel mooi. Onderweg stoppen we regelmatig voor de uitzichten, maar ook om te drinken. We worden door de rangers gewaarschuwd dat we iedere 10 minuten wat moeten drinken.
“ keeps you hydrathed” zeggen ze. Ook melden ze dat je goed moet insmeren met zonnebrand en ook de lippen niet moet vergeten te balsemen.
We zullen er aan denken!

Na deze wandeling eten we wat en gaan dan op pad voor nummer 3. Eerst met een shuttle weer naar het beginpunt, zo hoeven we niet dezelfde weg terug te lopen. Dan heeft Jet wat rustmomenten tussen de wandelingen, we moeten het natuurlijk wel opbouwen. Vanaf het startpunt lopen we naar de waterval “Alberta Fall” een mooie wandeling, snel stromend water ernaast wat komt van de waterval. Hier is het af en toe wel wat steiler, maar niet moeilijk, trapsgewijs. Dit gaat gelukkig met Jet ook heel goed! We zitten hier op 2.840 meter, toch een redelijke temperatuur, in zon zelfs warm.

Als we terugkomen op de vertrekplaats van de shuttlebus, staat deze al klaar. Erin en terug naar de camper. Dit gaat wel heel goed zo!
Terug bij de camper drinken we wat en gaan we richting supermarkt. Nog rijdend in het park komen we in een bocht stil te staan, he? File? Dan zien we een Eland komen aanlopen op de weg. Dit is gaaf! Fototoestel erbij en vastleggen. Toch gek zo een indrukwekkend dier vlak bij je auto.
We hebben in de navigatie en safeway supermarkt gevonden, die willen we proberen. We komen door het dorpje Estes, de Main Street is prachtig, het lijkt wel op wat we gezien hebben in Disney Parijs. Wel zijn de straten hier wat krap en Johan moet aardig manoeuvreren, maar ook dat lukt weer.
Bij de supermarkt is er geen plek voor onze camper, een eindje verder zien we een andere parkeerplaats, dat lukt wel. Dan lopen we maar 300 meter.
Na de boodschappen gaan we tanken, dit moet ook gebeuren, morgen gaan we naar Glenwood Springs dat is 330 kilometer rijden, door de Rockies, dan liever de tank gevuld. We gaan 75 kilometer door de bergen, volgens het boekje de hoogste geasfalteerde bergweg van de Verenigde Staten. Er schijnen veel mooie uitkijkpunten te zijn, we gaan het zien.
Na het tanken terug naar de campground. Het is nog geen 14.00 uur en we hebben er al een hele dag op zitten.
Maar een mooie dag!
De kinderen gaan zwemmen, ik maak even verslag en Jetje zit lekker te lezen.
Dit is vakantie!
Later in middag voorpellen ze weer regen en onweer, dat was gisteren ook zo. Nu zitten we buiten, en de zon brand nog volop.
Dat is het weer even voor vandaag.
Groetjes en liefs,
De Vandenbergjes

• 21 Juli 2017 - 07:08

Buur:

Hallo Buur,
    Je had verslaggever moeten worden. Mooie verhalen, nu de foto's nog. Veel plezier daar.

Buur

• 21 Juli 2017 - 07:54

Broer:

Mooi dat alles zo goed gaat! Je bent inderdaad je roeping misgelopen -)-). Leuk de "ochtendkrant" uit De States. Wij zijn ook erg benieuwd naar de foto's! Nou veel plezier daar!

• 21 Juli 2017 - 08:03

Hans En Marleen Stroomberg:

Weer een mooi verslag. En ja die natuur, prachtig hè. We zien het zo voor ons. Lekker genieten zo met elkaar en ja dan heb je echt vakentie. Fijn Harriëtte dat het wandelen goed gaat!
    "Tot morgen" ;).
    Groetjes,
    H&M

• 21 Juli 2017 - 09:13

Buuf:

Hallo Buurtjes,

Mooie verslagen Johan, ik beleef het helemaal met jullie mee, hier thuis op de bank.

Nog even de mededeling voor jullie dat Jolanda haar moeder 12 juli is overleden. Ik zag het gisteren pas in de Brug staan. Ik stuur de familie Flik een kaartje ook namens jullie.

Geniet van jullie vakantie, groetjes buuf

• 21 Juli 2017 - 10:21

Pa En Ma:

Fijn dat het goed gaat met alles en dat jullie genieten, graag houden zo!
    Liefs ons.

• 21 Juli 2017 - 11:10

O-ma Vd B:

Vanmorgen weer ontbeten met jullie verslag. Wat hebben jullie weer een prachtige dag gehad.Veel plezier en genieten met elkaar! Gr. en liefs van O-ma.